مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

🎮 گیم انجین ها و رشته های مختلف تحصیلی 🕹

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ب.ظ
آنریل انجین 4.16
شاتی از آنریل انجین 4.16


سلام به همه

کسانی که با گیم انجین های مختلف کار کرده باشند می دانند که بالاترین بحث مهارت در توسعه بازی های کامپیوتری و موبایل در آن ظهور می کند،در واقع یک گیم انجین تنها یک تکنولوژی نیست،بلکه یکی از گسترده ترین بحث های مربوط به رشته ها و گرایش های تحصیلی مختلف است،اما در رشته های مختلف تحصیلی و کاربرد مباحث آموزشی در اروپا و امریکا،سیستم های آموزشی امریکا و اروپا توجه ویژه ای به گیم انجین ها دارند،بگذارید نگاهی کوتاه به این مسئله داشته باشیم :



مثلا رشته کامیپوتر در بخش برنامه نویسی و توسعه گیم انجین ها شامل موارد زیر است :

1-برنامه نویسی گیم پلی
2-برنامه نویسی هوش مصنوعی
3-برنامه نویسی فیزیک و ریاضی
4-برنامه نویسی شبکه
5-برنامه نویسی پایگاه داده
6-برنامه نویسی رندرینگ

این تنها بخش کوچکی از مباحث مختلف برنامه نویسی در گیم انجین است،در رشته معماری نیز یکی از بخش های مهم در رابطه با طراحی داخلی ساختمان و طراحی خارجی ساختمان نقش مهمی را می توان در داخل گیم انجین ها مشاهده کرد.

اما طراحی های مربوطه نیز ارتباط مستقیم با کاربردهای مختلف در گیم انجین ها در رشته هنر/معماری را می توان مشاهده کرد :

1-طراحی شخصیت دو بعدی/سه بعدی
2-طراحی انیمیشن دو بعدی / سه بعدی
3-طراحی ریگ و اسکلت بندی دو بعدی / سه بعدی


رشته گرافیک به بهترین شیوه در رابطه با کاربرد گرایش های مختلف در گیم انجین ها در ارتباط است و صرف نظر از موارد گفته شده برای موضوعات دو بعدی،خلق محیط و فضای دو بعدی با اهمیت بالا می توان اشاره کرد.

عکاسی یکی از شاخه های کاربرد مباحث نورپردازی در گیم انجین هاست،البته مباحث پروژه های واقع گرایی و رئالیستیک نیز نقش و کاربرد عکاسی را در گیم انجین ها را اشکار می کند.



رشته های ریاضی و فیزیک  و رشته های اشاره شده در بالا در بخش تئوری می تواند به اعتبار تحصیلی ضربات جبران ناپذیری را وارد کند،اینجا دو مبحث را می توان به آشکار دید،یکی مباحث ریاضیات بصری و فیزیک بصری در گیم انجین هاست و دیگری کاربرد فرمول های ریاضی و فیزیک کشف شده و پیاده سازی آنها در گیم انجین هاست،مثلا مباحث اشعه ها و فیزیک کلاسیک می تواند به یک ساب فیزیک/ریاضی انجین داخل گیم انجین ها منتهی شود،اما این بخش کوچکی از یک گیم انجین است،چگالی و حجم و نوع ماده بر واکنشات مایعات شبیه سازی شده در گیم انجین می تواند مثال خوبی از تحلیل گراف های پارامتریکال بر پایه شبیه سازی قوانین فیزیک و ریاضی منجر شود،البته کدهای پارامتریک نیز در خلق پلاگین ها مانند گراف ها به خوبی هم عمل می کنند.

بحث مربوط به پلاگین شد و ما می دانیم که در کل سه کتابخانه عظیم در دنیای گرافیک وجود دارد :

1- کتابخانه OpenGL : اپن سورس در کلیه سیستم عامل ها
2-کتابخانه DirectX : کلوس سورس در سیستم عامل ویندوز
3-کتابخانه  Metal : کلوس سورس در سیستم عامل مکینتاش

ما می دانیم که شبیه سازی روز و شب و شبیه سازی آب و هوا در بخش توسعه گرافیک و رندرینگ به کتابخانه های بالا ختم می شود و اینجاست که قدرت این سه کتابخانه در توسعه پلاگین های انجینی آشکار خواهد شد اما این شبیه سازی ها و خصوصا مباحث پردازش های نور پردازی GI بر پایه Realtime یا Bake یا Mix و کلیه مباحث گفته شده در خلق یک بازی کامپیوتری یا موبایل شاهد یک موضوع است :

مهارت و کاربرد دروس تحصیلی فرزندان تان در طراحی و برنامه نویسی بازی ها به بهترین شیوه می تواند فرزندان تان را به یک ابر نابغه تبدیل نماید.

در اینجا نگاهی کوتاه به طراحی و برنامه نویسی بازی ها در کاربرد دروس تحصیلی رشته های بالا داشتیم

در پایان بدانید که یک گیم انجین تنها برای طراحی و برنامه نویسی بازی ها نیست،کاربرد گیم انجین ها بسیار بیشتر و بسیار فراتر از ساخت یک بازی است.

گستردگی یک گیم انجین از گستردگی کائنات و فضا بسیار بسیار بیشتر است،در واقع  شما جهانی را خلق می کنید که می توانید نشان دهید از قوانین موجود    بسیار بسیار فراتر است،اینجاست که معجزه ها را به صورت کامل درک خواهید کرد.


اگر می خواهید دانش خود را در رشته های مورد اشاره در بالا به صورت کامل به چالش بکشید،یک گیم انجین انتخاب کنید و امتحان کنید که در رشته تحصیلی و گرایش تحصیلی تان چقدر مهارت دارید؟

کاربرد گیم انجین ها :


1-طراحی و پیاده سازی  بازی های مختلف
2-پروژه های تعامل بصری معماری
3-پروژه های عظیم و متنوع VR /AR /XR
4-تولید محتوای آموزش و  پرورشی
5-شبیه سازی جنگ ها و اداوات جنگی
6-شبیه سازی محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی
7-تولید مجله های سه بعدی / محتویات دیجیتالی سه بعدی
8-تولید انیمیشن های سینمایی
9-تولید فیلم های سینمایی
10-شبیه سازی مناطق پر بازدید مثل موزه ها
11-شبیه سازی قوانین فیزیک و ریاضی به صورت بصری و غیر بصری
12-کاربرد مباحث مربوط به پایگاه داده ها
13- پیاده سازی مباحث پیچیده هوش مصنوعی
14-شبیه سازی طبیعت به بهترین شیوه
15- گردش علمی با اتوبوس  VR

تمامی مباحث گفته شده در دانشگاه ها و مدارس آمریکا و اروپا تدریس می شود،برای دریافت مهارت های بالا در ارتباط باشید


📄📒  با ارائه مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور

🏢 آدرس : آذربایجان غربی-بوکان-خ شهید کمال حمیدی-پارک ملت-کوچه نارین 6 (کوچه آتش نشانی سابق) -مجتمع فنی و آموزشی سهیل

👱🏻 مدرس : احمد کرمی


📩 ارتباط تلگرامی :

@ahmadkarami9674

☎️ ارتباط تلفنی :

 09357942170

 04446225959

✅ کانال تلگرامی "بوکان تی وی"
🆔 👉 @BokanTV

۹۶/۰۳/۲۳
احمد کرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی