مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

۱۳مرداد

https://unigine.com/images/news/unigine-engine-2-15-visual-node-graphs-new-water-weather-system-editor-plugins-mars-demo/news_2-15.jpg

 

در آموزش ایجاد اشیاء در یونیجین قصد دارم در حدود 9 ساعت مباحث مختلفی از چگونگی ساخت انواع اشیاء در موتور بازی سازی یونیجین را بررسی و آموزش دهم، در این دوره آموزشی به ساخت انواع اشیاء در یونجین پرداخته ام و به شما کمک می کنم تا بتوانید انواع اشیاء در بازی ها که وجود دارند را بسازید، آموزش ایجاد اشیاء در موتور بازی سازی یونیجین دارای طیف گسترده ای از موضوعات و مباحث بسیار جذاب است مثل ساخت عوارض زمین، کوه ها، دره ها، تپه ها، اقیانوس ها، جزیره ها، انواع ابرها، بررسی سیستم نورپردازی و اشیاء ذرات مثل آتش، فواره آب، دود قطار و... و همچنین بررسی ایجاد صداهای مختلف، ایجاد دکال های مثل لخته خون، گوشه های کثیف در دیوار، دیوار آجری و ... همچنین ایجاد اشیاء فیزیک بصری و دیگر مباحث مثل بهینه سازی مثلث ها، تریگرها و غیره است.

در این دوره آموزشی مباحث مختلفی از چگونگی ساخت انواع اشیاء در جهان یونیجین را مورد بررسی و تحلیل قرار داده ام و ساخت مجموعه ای از اشیاء و بیشتر گزینه ها در منوی create را بررسی و تدریس کرده ام، با مشاهده این دوره با ساخت انواع اشیاء سه بعدی و مدل سه بعدی استاتیک و داینامیک در بازی آشنا خواهید شد، آنچه در مجموعه آموزشی ایجاد اشیاء در موتور بازی سازی یونیجین تدریس کرده ام:

• ساخت اشیاء هندسی سه بعدی
• ساخت اشیاء نود و رفرنس (پریفب) 
• ساخت اشیاء Mesh
• ساخت اشیاء کلاستر و کلاتر

• ساخت عوارض زمین و نگاشت متریال ها و تکسچرها
• نحوه ایجاد غارها در کوه ها و کاشت درختان
• نحوه ساخت پوشش گیاهی
• ساخت انواع دریاها و اقیانوس ها از مواج تا آرام
• ساخت دکال های ایستاتیک و داینامیک آبی
• نورپردازی
• اشیاء حجمی (نور حجمی، مه حجمی) 
• مفاهیم و پیاده سازی سیستم ذرات
• ایجاد اشیاء دکالی
• مفهوم و پیاده سازی میدان ها 
• وارد کردن و پیاده سازی صداها 
• پیاده سازی دوربین ها و پلیرها
• معادلات فیزیک بصری
• برنامه نویسی سی شارپ در یونیجین 
• ایجاد ناحیه های بهینه سازی

 

برای دانلود رایگان این مجموعه آموزشی بر روی لینک زیر کلیک کنید

دومین مجموعه آموزشی موتور بازی سازی یونیجین

 

پیشنهاد می کنم برای آموزش های بیشتر Unigine به آموزش های ویدئویی رایگان، اولین مجموعه آموزشی حدود 8 ساعت تدریس،  "رابط کاربری در یونیجین" مراجعه کنید.

 

در ارتباط باشید

احمد کرمی بوکانی

 

احمد کرمی
۱۲مرداد

گروه تلگرامی موتور بازی سازی Enfusion (انفوژن) - Arma Reforger Tools

 

آموزش های ویدئویی

آموزش های تصویری

آموزش های صوتی

آموزش های خط کدها

آموزش خط فرمان ها

 

گروه تلگرامی موتور بازی سازی Enfusion (انفوژن) - Arma Reforger Tools

برای عضو شدن بر روی لینک زیر کلیک کنید و این گروه را به دیگران نیز معرفی کنید   👇  👇  👇

https://t.me/MyEnfusion

 

در ارتباط باشید

احمد کرمی بوکانی

 

احمد کرمی
۱۲مرداد

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/1874910/header.jpg?t=1653905270

Enfusion Game Engine (Arma Reforger Tools)

 

چند ماه قبل بود که شرکت Bohemia Interactive سازنده بازی های موفق و جهانی سری Arma و DayZ و ... با سابقه 20 سال توسعه بازی های ویدئویی اعلام کرد که به زودی موتور بازی سازی Enfusion (انفوژن) بر پایه ++C و زبان اسکریپتی Enforce را منتشر خواهد کرد، حالا این موتور که گام نخست آن پیاده سازی بیشتر و بهتر امکانات با توجه به بازی Arma Reforger منتشر شده و استقبال از این موتور در سطح جهان خوب بوده و شرکت بوهیمیا اینترکتیو اعلان کرده است که با استفاده از این موتور، بازی Arma 4 توسعه داده میشود و گام نخست آن پیاده سازی بازی Arma Reforger و احتمالا بخشی از بازی DayZ با Enfusion و نقشه راه آن در نهایت به انتشار بازی Arma 4 ختم می شود، تقریبا بیشتر ابزارهای موتور Enfusion به صورت نود بیسی (ویژوال اسکریپتینگ) است و گرافیک این موتور بر پایه DirectX 12 است و می توانید بازی هایتان را با زبان متنی-اسکریپتی Enforce بنویسید و لازم به ذکر است که Enfusion جذابیت موتورهای بازی سازی امروزی مثل یونیتی و آنریل را دارد و موتور Enfusion امتحان خود را برای ساخت بازی های مختلف با مقیاس مختلف پس داده است و بازی های منتشره از موتور بازی سازی Enfusion در کلاس AAA، محبوب، جذاب و جهان باز هستند.

 

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/1874910/ss_6767bbb1989302b075d5a2172627c904fac6e501.1920x1080.jpg?t=1653905270

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/1874910/ss_2406d077aac6dafc0fd51e81d51876fccb26a289.1920x1080.jpg?t=1653905270

https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2021/12/Enfusion-Engine-3-672x372.jpg

 

ابزارهای اصلی در موتور بازی سازی انفوژن شامل موارد زیر است:

World Editor: برای ایجاد مراحل یا باز کردن مراحل بازی استفاده می شود و شامل زیر مرحله نیز می باشد به این معنا که یک مرحله کامل را می توان قفل کرد.

Particle Editor: برای ایجاد جلوه های بصری مثل دود، آتش، انفجار، گرد و خاک و ... استفاده می شود.

Animation Editor: برای پیکربندی انیمیشن های کاراکتر و اشیا استفاده می شود.

Script Editor: برای نوشتن و اشکال زدایی اسکریپت ها با زبان Enforce استفاده می شود.

Audio Editor: برای جلوه های صوتی و موسیقی استفاده می شود.

Behavior Editor: برای تعریف رفتارهای مختلف شخصیت های کنترل شده هوش مصنوعی بازی (AI) استفاده می شود.

Procedural Animation Editor: انیمیشن های ساده تر و مبتنی بر بازی را در اختیار بازیسازان قرار می دهد.

String Editor: محلی سازی و تعریف زبان های مختلف مثل انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی و غیره را برای بازی ایجاد می کند.

Layout Editor: ایجاد رابط کاربری بازی مثل ساخت منوی اصلی و تنظیمات مختلف در بازی در اختیار بازیسازان قرار می دهد.

 

البته امکانات دیگری نیز در کنار این ادیتورها وجود دارد و برای دیدن موتور بازی سازی Enfusion (Arma Reforger Tools) با سمپل بازی Arma Reforger، و اگر می خواهید تحت شبکه بر اساس Arma Reforger Server، شما را دعوت میکنم که این ویدئوها را مشاهده کنید و لذت ببرید.

 

https://www.youtube.com/watch?v=zryfAg3t6-E

 

https://www.youtube.com/watch?v=5zw6dhm2szA

 

https://www.youtube.com/watch?v=XXMPcjVkjqo&t=65s

 

https://www.youtube.com/watch?v=O4ewLYbzNIU

 

https://www.youtube.com/watch?v=AyGeke4kDck

 

https://www.youtube.com/watch?v=YSPg4MAhDfc

 

https://www.youtube.com/watch?v=LIMnpNm6sLE

 

در ارتباط باشید

احمد کرمی بوکانی

 

احمد کرمی