مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

CryEngine و S2Engine از دور خارج شدند

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲ ب.ظ
آمازون لامبریارد 1.10
تصویری از گیم انجین شرکت آمازون با نام لامبریارد - نسخه 1.10




بعد از یک مدت طولانی برگشتم و میخوام در رابطه با انجین های CryEngine , S2Engine که از دور خارج شدند مطلبی رو خدمت شما ارائه کنم.

ما می دونیم که هم اکنون عصر غول های صنعتی،تبلیغاتی و سرگرمی آغاز شده و در سال های دور و حتی نزدیک شاهد بودیم ، که کمپانی های زیادی با اعلام ورشکستگی یا عدم توانایی رقابت کم کم از دور خارج شدند و به فراموشی سپرده شدند.

بله کمپانی های توسعه دهنده ی انجینی های مانند Monkey،Torque3D , Shiva و غیره بودند که زمانی کاربران خود را داشتند اما امروز کمتر بازی سازی یا کمترین بازی سازانی در جهان پیدا می شوند که از این انجین ها استفاده کنند،این اتفاق برای انجین هایی مانند S2Engine , CryEngine نیز اتفاق افتاده است.




CryEngine


شرکت غول پیکر آمازون با خرید لایسنس و یک کپی کامل از سورس کد کرای انجین با قیمت 70 میلیون دلار ،مرحله جدیدی از توسعه کرای انجین را آغاز کرده است و حالا می بینیم که با اعلام تعطیلی استودیوهای شرکت کرایتک و همچنین اخراج کارمندان توسط کرایتک به خاطر مشکلات بزرگ مالی  ،فصل جدیدی از ورشکستگی کرایتک نمایش پیدا کرده است،این مسئله جدیدی نیست زیرا قبلا ورشکستگی کرایتک در عدم استقبال بازی Ryse :  Son of Rome | Crytek آشکار شده بود اما آمازون با خرید کرای انجین ،کرایتک را نجات داد.


موضوع بسیار قابل توجه در اینجاست که بنیانگذار زبان جدید ویژوال اسکریپتنگ سیمایتک(شیماتیک به زبان فارسی) در کرایتک اخراج شده است!!! و کسانی که سال ها با کرای انجین در حال ساخت بازی یا ساخت نمونه کارهای موفق بوده اند،به موتور بازی سازی لامبریارد محصول آمازون مهاجرت کرده اند،نکته فابل ذکر این است که لامبریارد یک سال سن دارد اما در طول این مدت کوتاه آمازون این انجین بازی سازی را به تکنولوژی های زیادی تجهیز کرده است و از سال 1998 تا کنون که کرایتک دارای مشکلات استراتژی،دارای مشکلات عدم توانایی ساخت آموزش ها و مستندات و همچنین عدم تونایی ارتباط درست با بازی سازان بوده است،حالا مشکل بزرگی را بر سر راه خود می بیند و آن غولی به نام آمازون لامبریارد است،آمازون لامبریاد که دارای هسته کرای انجین و تکنولوژی های آمازون است،در طول یک سال گذشته توانسته است،نظر بسیاری از کاربران کرای انجین،برنامه نویسان کرای انجین،طراحان مراحل بازی در کرای انجین و غیره را به لامبریارد جلب کند و بسیاری از برنامه نویسان و متخصصان شرکت کرایتک نیز به استخدام آمازون در آمده اند و از این استخدامی اعلام رضایت کامل دارند،زیرا که در آن طرف و در شرکت کرایتک حقوق ماهیانه کارمندان دیر پرداخت می شود.


لامبریارد دارای آپدیت های بسیار سریع تر از کرای انجین است و همچنین مدیران انجمن کاربری لامبریارد و برنامه نویسان لامبریارد بسیار سریع در حال ساخت آموزش های متنوع و جذاب و البته پاسخ به کاربران کرای انجین و لامبریاد هستند،این تمام داستان نیست.


کرای انجین دارای آپدیت بسیار بسیار دیرهنگام است (به عنوان نمونه 6 ماه طول کشید که آپدیت بتا کرای انجین 5.4 منتشر شود و با انتشار آپدیت کرای انجین 5.4 هنوز خیلی مانده است که نسخه نهایی منتشر شود و دائما Road map کرای انجین در حال تغیر است و ثباتی در آن دیده نمی شود)

هر روز می بینیم مشکلات زیادی در کرایتک به گوش می رسد،کرای انجین دارای آموزش های بسیار کم و حتی مبتدی با مستندات ضعیف است،فراموش نکنید که کرای انجین یک انجین تمام سورس کد نیست اما لامبریارد تمام سورس کد است و برای دسترسی کامل به مستندات قوی در کرای انجین شما باید عضو ویژه باشد که برای عضویت شما ماهانه یا سالانه مقداری پول به حساب کرایتک واریز کنید و عملا می بینید که کرای انجین ،موتور بازی سازی رایگانی نیست،برخلاف آمازون لامبریارد که کاملا رایگان است و آموزش های آن نیز کاملا رایگان است.


دلایل دیگری بر پیشی گرفتن لامبریارد نسبت به کرای انجین،وجود سوالات است،قطعا برای شما سوالاتی در زمینه برنامه نویسی پیش می آید که باید به آن پاسخ داده شود اما اگر تعداد سوالات شما در کرای انجین بالا رود،در بهترین حالت سوالات شما در رابطه با کرای انجین توسط کرایتک بی پاسخ خواهد ماند و در بدترین حالت حساب شما توسط کرایتک مسدود خواهد شد و در حالت متوسط برای دریافت پاسخ سوال یا سوالات تان مرتب باید به حساب شرکت کرایتک واریز کنید اما در لامبریارد اینگونه نیست،شما می توانید به جواب همه ی سوالات تان در لامبریارد برسید بدون آنکه حساب تان مسدود شودتوسط امازون،بدون آنکه سوالات تان بی جواب بماند در لامبریارد و بدون اینکه پولی پرداخت کنید به آمازون و این لامبریارد است.


از زمان ایجاد کرای انجین تا اکنون تنها 23 هزار مشترک(از 1998 تا 2017) داشته است اما با ظهور لامبریارد در یکسال گذشته تاکنون (یعنی تنها یک سال) 6000 مشترک برای لامبریارد وجود داشته است که یک رقم بی سابقه به حساب می آید.


مسئله مهم دیگر،کارمندان شرکت کرایتک دارای غرور و خودشیفتگی بوده و هم اکنون نیز ارتباط درستی را با جامعه کاربری کرای انجین برقرار نمی کنند،بر عکس آن در آمازون لامبریارد قابل مشاهده است و می بینیم که حس پاسخگویی و ارتباط درست و مناسب و البته با تواضع بالا در کارمندان شرکت آمازون کاملا واضح و روشن است.



مسئله بعدی زبان جدید ویژوال اسکریپتینگ در لامبریارد به اسم Script Canvas است که تابستان امسال طبق گفته آمازون منتشر خواهد شد و عملا دلیلی نخواهد ماند که کاربران کرای انجین با کرای انجین ادامه دهند،ویژگی های بسیار زیاد و بهبود متنوع  آمازون لامبریارد در نسخه 1.8 نسبت به کرای انجین بی سابقه است و بسیاری از کاربران حرفه ای در کرای انجین به لامبریارد پیوسته اند.



آینده تاریک کرایتک در حال شکل گیری کامل است و با خروج کامل تیم توسعه دهنده پروژه بازی Star Citizen از کرای انجین به لامبریارد بسیاری از کاربران دیگر به فکر استفاده از کرای انجین نیستند و با ظهور زبان جدید ویژوال اسکریپتینگ Script Canvas در لامبریارد و یونیتزه شدن لامبریارد به سبک کامبوننت گرایی یونیتی و سادگی کار در لامبریارد 1.8 نسبت به کرای انجین 5.4 و همچنین رابط کاربری بسیار قوی تر لامبریارد 1.8 از کرای انجین 5.4 ،کرایتک با استراتژی های ضعیف به پایان راه نزدیک شده است.


اخیرا کرایتک 5 استودیو خود را از 7 استودیو در جهان بسته است،اینجا کلیک کنید.


کرایتک در حال حاضر بیشتر نیروهای انسانی و سرمایه خود را از دست داده است و بسیاری از کاربران جهان کرای انجین را موتوربازی سازی مرده می دانند.

همچنین استخدامی در شرکت کرایتک در حال حاضر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و نمی توان به آینده شرکت کرایتک امیدوار بود،خصوصا که موتور بازی سازی آمازون لامبریارد 1.11 در راه است و قرار است زبان جدید گرافی به نام ScriptCanvas (کلیک کنید) به آن اضافه شود و طراحی و برنامه نویسی بازی ها در آمازون لامبریارد آسان شود.



یک آمار وحشتناک از آمازون


💎 ارزشمندترین منبع دنیا دیگر نفت نیست، Data است!

🔹مجله اکونومیست در مقاله ای جدید و جذاب ارزشمندترین منبع دنیا را Data اعلام کرد.
🔹۵ شرکت (گوگل، آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت) ارزشمندترین بنگاه‌ها در دنیا هستند.
🔹سودهایشان سرسام‌آور است: آنها روی‌هم‌رفته ۲۵ میلیارد دلار سود خالص در فصل اول سال ۲۰۱۷ جمع کردند.

🔹نیمی از تمام دلارهایی که در آمریکا آنلاین خرج می‌شوند، نصیب آمازون می‌شود.
🔹تقریباً تمام رشد درآمد در حوزۀ تبلیغات دیجیتال در آمریکا در سال گذشته، مدیون گوگل و فیسبوک است




S2Engine HD

این انجین باقی مانده دوره بنیان گذاری یونیتی است و زمانی که S2Engine  و Unity با سن یکسان بودند،بسیاری از کاربران S2Engine HD را تحسین می کردند اما استراتژی،مدیریت و سرمایه گذاری و داشتن یک برنامه کامل می تواند راه کمپانی های زیادی را تغییر دهد،این تغییر می تواند به شکست کمپانی ها یا به فراموش سپرده شدن آنها بینجامد، Unity یک انجین امریکایی است اما S2Engine یک انجین اروپایی است مانند لامبریارد که یک انجین امریکایی و کرای انجین یک انجین اروپایی،راه برای به فراموش سپرده شدن S2Engine مانند کرای انجین هموار شده است،زیرا که تیم توسعه دهنده S2Engine  دارای یک برنامه نویس در همه ی بخش ها !!! S2Engine تقریبا رایگان است زیرا که فقط یکبار 19 دلار را پرداخت می کنید اما از آنجایی که تنها یک نفر برنامه نویس آن را توسعه می دهد و بقیه توسعه دهندگان در حال پیدا کردن باگ و ایجاد آموزش های ویدئویی هستند گفتن انتخاب این انجین در این زمان جمله اشتباهی است و در حال حاضر S2Engine HD 1.4.6 بعد از گذشت 3 سال همچنان در نسخه بتا به سر می برد و همچنان شاهد باگ های زیادی در این انجین هستیم،همچنین سورس کد ++C موتور بازی سازی S2Engine منتشر نشده است و این مسئله راه را برای به فراموش سپردن این انجین در سال های بعدی مانند کرای انجین هموار می کند.



در پایان


اگر شما می خواهید بازی هایتان را بسازید چه در قالب یک تیم بزرگ،چه یک تیم کوچک و چه چند نفر یا یک نفر،مراقب باشید که CryEngine و  S2Engine  را انتخاب نکنید،زمان همه چیز را تغییر داده است.




🌎 کانال تلگرامی ما را دنبال کنید 🌎

https://t.me/GameProgrammer


پنج ساله اول+سیاست های مهاجرتی بین انجینی+دفاتر رسمی یونیتی و اپیک گیمز در ایران+تنها با آنریل می توان بازی های ایرانی در سطح جهان طراحی و فروخت مثل فارکرای و بتلفید

در ارتباط باشید.


نظرات  (۱۳)


سلام


تشکر می کنم به خاطر مطلبتون .

به نظرم  ما نباید الان زود قضاوت کنیم !

کرای انجین هنوز در حالت بتا  هست   - چون موتور از نو بازنویسی شده !  - و با توجه به نقشه راه در توسعه کرای انجین ،،می بینیم که کرای انجین به سمت آسان شدن هست .

از طرفی هیچ موتوری در هسته رندر به کرای نمیرسه  حتی آمازون!

چون اعضای کرای ،،موتور را از نو نوشتن .

ولی تو بخش گیم پلی کرای ضعف داره  و دارنند درست می کنند  و دلیل ضعف آن هم سخت بودن موتور هست .



 با شما موافق هستم که دایکیومنت ها ضعیف هستند .

به نظرم علت اصلی اینکه  شرکت کرایتیک دایکیومنت های خوبی نمیده  این هست که واقعا نمیشه !

چون به قول رئیس شرکشتشون موتور کرای یه موتور پیچیده بود !
و ما در حال آسان سازی آن هستیم .

و در  نقشه راه می بینیم  که در نسخه 5.4 شیوه برنامه نویسی  و نود نویسی تغییرات گسترده داشته و  تقریبا داره شبیه انریل میشه .


وقتی به سطح قابل قبولی رسیدن  - دایکیوممنت ها را اضافه می کنند  ،مانند شرکت های دیگر .

از طرفی  خوبی که عضو ویژه در کرای داره اینکه شما  مشکل بر می خوری پول میدی مشکلت حل میشه !

مثلا داری یه بازی شبیه  call of duty  می سازی ،،،یه مشکل تو هوش مصنوعی می خوری ،،،با هزینه می تونی سئوالت را بپرسی و جواب بگیری !

ولی  مثلا من برم  تو انجمن های انریل و یونیتی  و آمازون ،،بگم call of duty ops  هوش مصنوعی اش چطوری هست ،،به نظرتون جواب داده میشه !

معمولا تو این انجمن ها به سئوالات ساده و عموممی پاسخ داده میشه !!!!!


ولی با شما موافق هستم که در  حال حاضر از بین نسحه 5.3 کرای انجین و  دیگر موتوها ،،،،کرای انجین انتخاب خوبی فعلا نیست .

مگر اینکه  بخوایم هزینه خوبی کنیم .


معمولا امریکایی ها تو دایکیومت نوشتن خیلی قوی هستن.

اگر کرای نتونه این را حل کنه ،،، و نتونه مثل انریل موتور را خوش دست کنه ،،،،دیگه باید بگیم خداحافظ کرای !

پاسخ:
سلام دوست عزیز

متشکرم از نظرات ارزشمندتون اما من آموزش ها کرای انجین و اس2انجین و همچنین من حرکت سایت های مهم در سطح کشور ایران به طرف کرای انجین رو سوق دادم؛من آموزش های کرای انجین و اس2انجین رو در ایران و با توجه به ذهنیت قبلی ام از آنریل انجین 4 و یونیتی به زبان فارسی منتشر کردم.

کرای انجین و اس2انجین تمام شدند و آمازون در لامبریارد سیستم ویژوال اسکریپتینگ به نام Script Canvas را در تابستان 2017 یعنی امسال منتشر خواهد کرد،همچنین آمازون در لامبریارد خروجی گرفتن از بازی رو ساده سازی خواهد کرد.

آمازون هم به خوبی می داند که کرای انجین چه نسخه 5 و چه نسخه های قبلی پیچیده بود اما به زودی سادگی در کارها در لامبریارد مشهود خواهد شد،آمازون هم اعلام کرده است که داکیومنت ها و آموزش های لامبریارد به طور وسیع تولید خواهد کرد.

لامبریارد در حال توسعه و بهینه سازی شدن توسط خود برنامه نویسان شرکت کرایتک است،چون بسیاری از برنامه نویسان کرایتک از کرایتک جدا شده اند و حتی صفحه ای در اینترنت باز شده است که با اسناد و دلایل بالا و کاملا منطقی به کاربران کرای انجین می گوید که کرای انجین را ترک کنید.

وقتی که خود کارمندان جداشده از کرایتک میگند از کرای انجین استفاده نکنید و لامبریارد را انتخاب کنبد،من و شما چی می تونیم بگیم؟ همچنین این قضاوت عجولانه نیست،زیرا که مطالبی که من در این وبلاگ منتشر می کنم با تحقیقات بالا و ارتباط با شرکت های غول پیکر است.

وقتی کرایتک بنیان گذار شیماتیک همان همون سیماتیک ویژوال اسکریپتینگ رو از کرایتک اخراج میکنه و دلایل غیر منطقی نسبت به این اخراج اعلام میکنه،جای تعجب نیست که شرکت کرایتک از دور خارج بشه.

آمازون کمپانی بسیار ثروتمندی است و برنامه نویسان بسیار حرفه ای تر از کرایتک دارد و در حال استخدامی برنامه نویسان جدید و فوق حرفه ای است و همه ی روزها کانال استخدامی آمازون برای جذب در لامبریارد باز است.

همچنین نقشه راه در کرای انجین 5.4 سه بار تغییر کرده و تا حالا نتونستند یه راه حل خوب برای کرای انجین 5.4 پیدا کنند،اما آمازون به صورت مرتب هر یک ماه یا دو ماه یکبار نسخه جدیدی را از لامبریارد منتشر می کند.

کرای انجین و اس2انجین تمام شدند،حالا یونیتی،آنریل 4،لامبریارد و استینگری انتخاب های مردم ایران و جهان هستند. مخصوصا که ویژگی های کرای انجین 5 در آنریل 4 در حال پیاده سازی است،آنریل انجین 4.16 با Preview 1 را نگاه کنید،سیستم Volumetric Fog اضافه شده و این تنها ویژگی نخواهد بود.

اما به شما و هر کسی که این مطلب را می خواند توصیه میکنم که اگر قرار است بین سه انجین لامبریارد،استینگری و کرای انجین را انتخاب کنید،لامبریارد بهترین گزینه است.

متشکرم

سلام و تشکر  از شما دوست عزیز

عمق مطب شما   درسته ،،،
ولی یه دغدغه هایی هست که باید بگم :

معمولا کارمندانی که اخراج میشند و یا به هر دلیلی شرکت را ترک می کنند  علیه شرکت قبلیشون نظر مساعدی ندارنند 

 از طرفی یه شرکت بزرگ وابسته به فرد نیست و مطمئا زبان شیماتیک بر اساس فرد طراحی و الگو برداری نشده .

و ما هنوز هم از ماجراهای پشت پرده آنها خبر نداریم و معلوم نیست چقدر صحت داشته باشه !

از طرفی آمازون تجربه  بازی سازی   را مانند کرای نداره .
هر چند میتوونه علم را   به دست بیاره -  ولی تجربه  چیز دیگریست .
مخصوصا تو قسمت رندر !!

الان نسخه 1.9 موتور آمازون آمده - به نظر موتور خوش دستی می یاد 
ولی بذاریم  ا ماه دیگر کرای 5.4 هم بیاد  بعد مقایسه کنیم 


......................................


من اگر اشتباه نکنم شما در فروم کرای   به اعضای  کرای فرمودید که  چرا سندباکس کرای سورس نداره ! - ولی در نقشه را می بینیم که :

Sandbox Source Code Release

در 5.4  می یاد !

این یعنی اهمیت دادن !



از طرفی کرای یه شرکت آلمانی هست و با ایران بهتر هستند !
احتمال زیاد آمازون هم ما را تحریم خواهد کرد .

در موتور آمازون می بینیم که  هنوز زبان lua  وجود داره و معلوم نیست می خوان چی کار کنند .

چیزی که شاید وسوسه انگیر باشه در موتور آمازون اینکه یه شرکت با سابقه و پولدار + سیستم فوق العاده  طراحی  بازی های شبکه 

که این هم ،،، به صورت پلاگین هایی در انریل و یونیتی آمده !

که  اگر بنا بر انتخاب باشه  به نظرم  موتور لامبریاد  چند سالی  دیگر کار دارد - چوت باید سیستم شیدر نویسی  ( متریال ادیتور ) - سیستم مارکت  - سیستم سینماتیک جدید و .... توسعه بدند .
در حالی کرای تا چند ماه دیگر این کارها را خواهد کرد .


کرای هم  در نسخه 5.4 یا حداکیثر در نسخه 5.6 !   مثل انریل و یونتی  در برنامه نویسی کدینگ! آسان میشود : 
اون هم با سیستم جدید : 

  • Unify C++ IEntityComponent and Schematyc components




به نظرم کرای چیزی برای از دست دادن نداره   وهر چی داره رو خواهد کرد  -  و این به نفع ما خواهد بود .

مطمن  باشید اگر موتورهایی مانند انریل و آمازون نبودند ،،،کرایتیک شاید تو 10 سال دیگر هم این کار ها را نمی کرد .


ولی در کل با شما موافقم ،،،کرای باید بهتر کار می کرد و شاید هم کرای به دست یه شرکت  دیگر خریداری بشه 

یا  شاید هم  براداران آلمانی مسیر خودشون را با قدرت جلو  می برنند
و نمی ذارنند  تاریخ  برای نابودی شرکت ها تکرار بشه  .



با تشکر






پاسخ:
با بخشی از حرف های شما موافقم اما مسئله بعدی تابستان امسال است که زبان جدید ویژوال اسکریپتنگ Script Canvas منتشر خواهد شد،زبانی که 5 ماه قبل شرکت آمازون بدون اسم بردن از این زبان وعده داده بود که زبان جدید ویژوال اسکریپتنگ منتشر خواهد و حالا به تازگی اعلام کردند که اسمش Script Canvas است و عمیقا با سیستم جدید Component Entity در ارتباط است.

کرایتک درسته همه چیز را رو خواهد کرد اما نمی تواند با شرکت غول پیکری مانند آمازون رقابت کند،همچنین آلمانی ها سیاست های میانه روی نسبت به ایرانی ها نداشتند و نخواهند داشت اما امریکایی ها سیاست شان کاملا مشخص است و من نگران تحریم امریکایی ها در آینده نیستم،زیرا که تحریم شرکت یونیتی و اپیک گیمز نسبت به ما کاهش داشته است و قطعا آمازون نیز در آینده ما را تحریم نخواهد کرد.

آمازون بهترین ها را استخدام می کند و هم اکنون نیز در حال استخدامی نیروها از کرایتک و دیگر جاها است اما اخبار بالا کاملا واقعیت دارد و بنیان گذار سیماتیک در حال حاضر در شرکت Id Software مشغول به کار است و حتی Anvar Yerli در 6 ماه قبل گفته بود که ما نیروها به تعداد 45 نفر را کاهش داده ایم یعنی همان اخراج که لطف محترمانه تعدیل یا همان کاهش را بیان کرده بود.

کرایتک دارای سیاست مشخصی نیست و دارای استراتژی های بسیار ضعیفی است و هم اکنون اپیک و یونیتی و اتودسک و صد البته آمازون خواب رو از چشمان کرای انجینی ها ربوده اند و هم اکنون و اگر مستحضر باشید و اخبار کرایتک را دنبال کرده باشید، 3" بار نقشه راه" برای نسخه کرای انجین 5.4 تغییر کرده است.

البته ویدئوهای آموزشی من در رابطه با سیماتیک یا همان شیماتیک فارسی کمک زیادی به بازی سازان در ایران خواهد کرد،دو مجموعه ی آموزشی صفر تا صد کرای انجین 5.3 و یک مجموعه آموزشی فلوگراف به زبان فارسی که اول تصمیم داشتم که در اینترنت حذف کنم اما بعدا منصرف شدم.



با تشکر از شما 

Component Entity  اگر باز ش کنیم میشه اینا :


AI - Animation - Audio - Camera - Physics - UI  Network و....


ما در کرای انجین 5.4 می بینیم که همه ی اینها در حال پیاده سازی هست  - کرای انجین نگاهی به رقبا داره ،،،برای همین کارش در توسعه  تغییر میده  - که این باعث شده مسیر راه  تغییر کنه ! و یکم طولانی بشه 


یکی از مشکلات بد کرای انجین باگ های زیاد آن هست - که صحبتی که  کاربران با مدیران آنها داشتند می گفتند  دارنند باگ ها را  از بین می برنند و یه نسخه پایدار تحویل مردم بدند - برای همین طولانی شده  .


.......................


بالاخره یه دلایلی داره که احمد کرمی عزیز  از موتور کرای دلسرد میشه -کرای باید بیشتر بها بده  . و مراقب کاربرانش باشه
عصر امروز  مانند گذشته نیست 


..............



از بین انریل - کرای - آمازون  

شاید انریل از همه آنها با ثبات  تر  - جلوتر -  و خوش مسیرتر  باشد 

چیزی که در انتخاب مهمه  به نظرم هدف ما در نوع بازی و علاقه  و توان ما به تکنولوژی  مورد نظر هست 

ان شالله هر فردی مسیری را انتخاب می کنه ،،سعی کنه تا آخرش بره  و زیاد تکنولوژی خودش را عوض نکنه - تمام این موتورها قدرتمند هستند و شرکت های زیادی دارنند با همین تکنولوژی ها بازی های خوبی می سازند 

موتور آمازون هم موتور قدرتمند و خوش دستی هست  و شرکت بزرگی پشتش هست .



با تشکر از احمد کرمی عزیز  و تلاش های شما در این عرصه.






پاسخ:
خیلی ممنون از نکاتی که بیان فرمودید،من انتخاب گیم انجین رو بر عهده کاربران گرامی میگذارم که خودشون گیم انجین شون رو انتخاب کنند،وظیفه من انتشار اخبار به صورت واقعی و البته چه خوب و چه بد باشه،چون روی هیچ انجینی تعصب ندارم.

البته آنریل انجین 4 تا به این لحظه دارای پیچیده ی خاصی است،مثلا در بخش ارسال سیگنال های پیام+پارتیکل سیستم
لامبریارد هم تا به این لحظه مشکلش نبود ویژوال اسکریپتینگ هست که تو این تابستون منتشر میشه.

یونیتی از همه گیم انجین ها کاربری راحتری داره اما اگه شرکت یونیتی تصمیمش رو عوض کنه،می تونه با پلاگین هایی که داره از همه ی انجین ها حتی از آنریل 4 و لامبریارد،کرای انجین جلو بزنه،یونیتی در GDC 2016 این مسئله رو ثابت کرد اما امیدوارم تصمیمش رو عوض کنه هر چه زودتر.

اما در این زمان و در این تاریخ ،گیم انجین ایده آلی برای ساخت بازی های کامپیوتری بر اساس طراحی ساده،قدرت بالا و انعطاف پذیری خوب وجود نداره و همه ی گیم انجین ها بیشتر از اینکه نقاط قوتی داشته باشند،بیشترین ضعف رو دارند و این شامل انجین هایی مانند آنریل 4 ،یونیتی،لامبریارد نیز هست،چون این انجین های نامبرده در حال پیشرفت هستند.


بازهم از نظرات ارزشمند شما سپاسگزارم.

آقای کرمی یه انتقاد بزرگ به شما وارده در نهایت احترام
چرا هر باز یه موتور رو بزرگ می کنید کلی تبلبغ که فلان هست و فلان کلی آموزش ازش می دید و هیجان و اون موتور از همه بهتره !
بعدش کلا می زنید زیر همه چیز و می گید کلا شرکتش نابود شد و رفت !
به نظر یه نوع سردرگمی رو به خواننده ها ارایه می دید ما که نفهمیدم آخر ! تا قبل این موتور کرای از نظر شما فوق العاده ترین بود ! حالا شده مرده !
عجیبه
کاری به شرکت ها ندارم ها ! در کل می گم حالت سر در گمی کاملا مشخصه
این قضیه توی s2 خیلی زیاد بود ! همش آموزش گروه های تلگرامی و  وووووووو کلی تبلیغ بعدش یکهو خخخخخخ
ممنون
پاسخ:
عزیز دل ممنونم از انتقاد به جاتون

من چه کنم که این دو تا شرکت دچار مشکل شده اند؟؟

حالا هیچ فرقی نمیکنه،چه S2Engine و چه CryEngine و چه Unity , UE4 و....
وقتی شرکت ها دارن به طرف ورشکستگی میرن تقصیر من نیست و من هر چی باشه منعکس میکنم
در ضمن الانم میگم کرای انجین و اس 2 انجین موتورهای خوبی هستند اما وقتی شرکت سرمایه نداشته باشه و منابع انسانی نداشته باشه،معلومه که سقوط میکنه.
همین استینگری که شرکت اتودسک کلی تبلیغات براش میکرد الان 7 ماهه که ازش خبری نیست و نسخه جدیدی ازش منتشر نشده،من چه کنم که اتودسک نسخه جدید و تریلر جدید ازش منتشر نمی کنه!!

بله این سردرگمی تقصیر من نیست،برید از کرایتک و پرو*فینک*س بپرسید که چرا مردم دیگه از این دو انجین استفاده نمی کنند.

در ضمن آمازون لامبریارد جایگزین کرای انجین شده است و چه بخوایم و چه نخوایم این اتفاق افتاده است...

آقای کرمی پس یه سوال من دارم می خوام موتورم رو بر اساس این انتخاب کردم
من قدرت گرافیک بالا می خوام و برنامه نویسی بدون کد نویسی در نهایت قدرت
کدوم رو انتخاب کنم من توجه ام به کرای به خاطر همین سیماتیک بود
من یکی رو در سر در گمی در بیارین ! خیلی ممنون می شم
غیر شما هم نمی شه از کسی سوال کرد چون خیلی تجربه ی بیشتری دارید
ممنون
پاسخ:
در خدمتم،من ادعای ندارم ،فقط دارم کاری که فکر میکنم درسته انجام میدم

من صادقانه به شما بگم که آنریل انجین 4 در حال حاضر به خاطر اینکه شما میخواید پول ازش دربیارید و گرافیک بالایی داره و همچنین میشه بیشترین آموزش رو دانلود کرد و خروجی ازش گرفت برای شما بهترین انتخاب است

توضیحاتش طولانیه اما کرایتک آینده روشنی نداره ،برای شما بلوپرینت آنریل انجین 4 و قدرت گرافیکی آنریل 4 کافی هست،اگر میخواید بازی ها رو برای کامپیوتر طراحی کنید و یونیتی برای موبایل و البته برای کامپیوتر هم می تونه تا حدودی نه زیاد پاسخگو باشه،یونیتی کد نویسی میخواد و همچنین ابزارهاش بسیار کمتر از آنریل انجین 4 هست و به طبع شدت وابستگی یونیتی به پلاگین ها بیشتره و در آنریل 4 ابزارهای بسیار بیشتری میشه بهش دسترسی پیدا کرد و نیاز به برنامه نویسی ندارید.

اما یونیتی کار کردن باهاش بسیار ساده تر هست و آنریل 4 کار کردن باهاش سخت تر هست.


می دونی چرا من از اس 2 انجین و کرای انجین و البته لامبریارد خوشم میاد به خصوص لامبریارد و کرای انجین،به خاطر سادگی که در کار کردن با ابزارهای این دو انجین مانند سادگی در یونیتی وجود داره و وجود ابزارهایی در داخل این دو انجین به اندازه قدرت آنریل انجین 4 است و همچنین  آمازون یک شرکت غول پیکر هست که میشه واقعا رو آینده لامبریارد و ساده شدنش حساب کرد،مثلا الان لامبریارد 1.10 دایرکت ایکس 12 ، قدرتمندترین متریال ها و پارتیکل سیستم فوق العاده و...  داره و آینده روشن هست برای آمازون لامبریاد و اپیک آنریل 4

امیدوارم توضیحات مفید بوده باشه
ممنون برای مطالب خوب
ولی من هم موافقم حداقل توی این وبلاگ شما طرفدارهای کرای انجین بیشتر هستن
توی نظرات مقالات مربوط به کرای مشخصه
این موتور حالا حالا ها هست و روز به روز هم قوی تر می شه

پاسخ:
خواهش میکنم اما فکر نمیکنم کرای انجین حرفی برای گرفتن در مقابل لامبریارد داشته باشه،لامبریاردی که مال آمازون هست،به زودی مقاله جالبی در رابطه با لامبریارد منتشر خواهم کرد
بله ممنون منتظریم
فقط منظورم این بود که آموزش های کرای رو هم ادامه بدید
تشکر
پاسخ:
فکر نکنم دیگه کرایتک به این آسونی بتونه ادامه بده،ممکنه شرکتی مانند مایکروسافت یا سونی بخردش اما اگه این اتفاق بیفته میشه به آینده کرایتک امیدوار بود،از کرایتک یه اسم باقی مونده...

اما واقعا حیف کرایتک...
 آموزش هاش رو هم ببینم چی میشه

فعلا باید اسکریپت کانواس لامبریارد بیاد بیرون ببینم که کدامش راحتر برای کاربران است...

سیماتیک یا اسکریپت کانواس ؟

سلام
آقای کرمی این لامبریارد از نظر برنامه نویسی بدون کد نویسی مثل سیماتیک کرای چه جوریه ؟
چه قدر با کرای فرق می کنه و فاصله داره
پاسخ:
سلام

کرای انجین زبان نود بیسی سیماتیک داره
لامبریارد زبان نود بیسی اسکریپت کانواس داره

آمازون تغییرات زیادی را در لامبریارد لحاظ کرده و منصفانه نیر بگم کرایتک هم تغییرات زیادی رو لحاظ کرده اما در قدرت یکی هستند
اما تعداد امکانات شبکه و ارتباطات بازی در لامبریارد بسیار بیشتره و آمازون بشدت پتانسیل و استعدادهای کرایتک رو مثل برنامه نویسان استخدام کرده و آینده آمازون همانطور که می دونید واقعا روشن تر و مشخص تر و بسیار به مراتب بالاتر از کرایتک  است و کرایتکی که متاسفانه با مشکلات مالی و اقتصادی دست به گریبان است،البته تقصیر کرایتک بود و استراتژی هاشون قدیمی بود.
نسخه ی نهایی 5.4 کرای هم امد ! ایول
پاسخ:
دوست عزیز به امدن نسخه نهایی نیست،به شرکت ها و کاربرانی که می خواهند ازش استفاده کنند هست.

همیشه نرم افزارهایی که از دور خارج می شوند چند تا کاربر دارند که روش تعصب دارند و ازش استفاده کنند
مثل s2engine و softimage .

به نظر من شما به طرف آمازون لامبریارد مهاجرت کنید،چون آینده آمازون بسیار روشن هست.

به زودی زبان Script Canvas که یک زبان نود بیسی و بسیار انعطاف پذیر هست در آمازون لامبریارد 1.11 طبق گفته امازون منتشر خواهد شد...
جدی Script Canvas میاد یعنی یه چیزی توی مایه های سیماتیکه نه !
اقا یه چیزی مثل این بیاد من یکی که می رم آمازون

پاسخ:
بله دوست عزیز
اگر کانال تلگرامی من رو دنبال کنید اطلاعات حیاتی در رابطه با این سیستم و اخبار بسیار مهیچ در رابطه با لامبریارد را خواهید دید

من نسبت به هیچ انجینی تعصب ندارم اما هر چیزی در رابطه با نقاط ضعف و قوت انجین ها بگم فقط برای کمک به مردم و ساخت بازی های جالب ایرانی هست...

من هم با آقای کرمی موافقم 

به آلمانی ها اعتباری نیست 

موتورهای امریکایی خوش دست هستند ( انریل - یونیتی - آمازون و ...)

و از طرفی دایکیومنت بهتری دارنند .


اگر صبر کنیم تا GDC 2018  یعنی آخر اسفند - راحت 6 ماه زمان را از دست می دهید  -  تازه معلوم نیست کرای چی کار می خواد بکنه .
از طرفی با کرای انجین می خواید چی کار کنید؟
می خواید call of duty  بسازید ؟

یعنی باید تیم + پول +  و ....  را داشته باشیم .




تو این 6 ماهه باور کنید یونیتی را می تونید تا حدودی یاد بگیرید و کسب درآمد کنید .


ببخشید آقای  کرمی ، زبان ویژول اسکریپ یونیتی   قراره کی بیاد  ؟


پاسخ:
بله دوست عزیز،من هم با شما کاملا موافقم و به نظرم بین کرای انجین،یونیتی بهترین گزینه یونیتی هست.

آینده کرایتک معلوم نیست،من این همه مطلب و مقاله بدون تعصب قرار میدم تا کسی وارد بیراهه نشه

در هر حال میل خودتون هست،فرقی به حال من و حتی آمازون نمیکنه که مردم به طرف کرایتک یا یونیتی و آنریل برند،چون غول آمازون برنامه ها برای لامبریارد داره و به زودی تغییرات عظیمی را در لامبریارد مشاهده خواهید کرد.

اگر کانال تلگرامی من رو دنبال کنید،مطالب بسیار جالب و جدید و نقاط ضعف و قوت موتورهای بازی سازی دست تان خواهد آمد.

شرکت یونیتی در برنامه هاش قرار هست زبان ویژوال اسکریپتینگ به یونیتی اضافه کنه اما تا این تاریخ هیچ خبری از ویژوال اسکریپتنگ تا یونیتی 2017.3 نیست.

سلام آقای کرمی
من توی کنال لینک دانلود لامبریارد 1.11 و کلی لینک دیگه برای خروجی گرفتنش دیدم
خیلی گیج کننده ست ! می شه آموزشی در مورد نصب و خروجی گرفتن ها به صورت فیلم بدید ! نصبش گویا سخته نه
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام

خیلی ساده هست ولامبریارد 1.11  نصب هم نمیخواد

چشم آموزش هم قرار خواهم داد...

بقیه لینک ها در رابطه با اجرا لامبریارد 1.11 در سیستم عامل مکینتاش،ویندوز و... است..

مرسی از پیشنهادتون
سلام وقت بخیر 
در صورت تمایل تبادل لینک با وبسایت ما http://lovelytext.blog.ir
لطفا این لینک زیر رو در سایتتون قرار بدید
نازچت
http://naz-chat.in
و از طریق نظرات سایت ما اطلاع بدید تا لینک سایتتون رو قرار بدیم
پاسخ:
نظر شما تایید شد
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی