مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

👈🏻 تعدادی از دوستان فکر می کنند🙂 به موتور بازی سازی آمازون لامبریارد تعصب دارم، خیر دوستان امروز میخوام در رابطه با ضعف های شدید این موتور در رابطه با استراتژی های غیر حرفه ای تیم لامبریارد و البته تیم کرای انجین و مقایسه آن با تیم های آنریل انجین و یونیتی بنویسم 😉

 

🔊 بخشی از نقاط ضعف شدید در موتور بازی سازی آمازون لامبریارد

 همانطور که قبلا هم گفتم، هر موتور بازی سازی نقاط ضعف و قوت خاصی دارد و طبق سلیقه، یک موتور بازی سازی را بهترین یا محبوب ترین دانست و من هم طبق سلیقه همیشه در رابطه با موتورهای مختلف یونیتی،آنریل انجین، کرای انجین(منسوخ شده)،لامبریارد(در حال منسوخ شدن)، اس 2انجین (منسوخ شده) و اتودسک استینگری (منسوخ شده) صحبت کرده ام و در اینجا لازم میدانم که نقاط ضعف آمازون لامبریارد را برای شما عنوان کنم :

1-سیستم صدا با نام wwise به شدت محدود است
2-حجم بسیار بالا با پروژه
Starter Game با زبان پچیده Lua ساخته شده است
3- نبود نقشه راه جامع برای 4 سال متوالی
4-عدم پشتیبانی از کتابخانه های DirectX 12 , Vulkan API

5- شیدر گراف برای طراحی متریال های بدون کدنویسی اضافه نشده است
6-پارتیکل گراف برای ساده تر شدن ساختن جلوه های ویژه اضافه نشده است
7-گراف های RunTime برای تولید ابزارهای Level Design اضافه نشده است
8-برای ایجاد یک پروژه جدید باید کدهای ++C را ریکامپایل کرد و کامپایل RunTime امکان پذیر نیست
9- گراف های Script Canvas مانند هوش مصنوعی هنوز دارای مشکلاتی جدی است و درخت رفتار هنوز اضافه نشده است
10- برای دسترسی به برخی از کامبونت ها مانند PhysX , River Tool , Road Tool باید کدهای ++C آن را ریکامپایل کرد و کامپایل RunTime امکان پذیر نیست
11-با وجود درخواست زیاد کاربران، پروژه سنگین Starter Game از انجین جدا نشده است و  اینطور به نظر می رسد که همانند کرای انجین که وابستگی شدیدی به GameSDK داشت، لامبریارد نیز وابستگی شدیدی به پروژه Starter Game دارد

 



🔊 استراتژی هایی که آمازون و کرایتک آن را برای تیم لامبریارد و تیم کرای انجین پیاده نکرده است 👇🏻

1- کمترین ویژگی ها با کدهای مستحکم بهتر از ویژگی های بسیار زیاد با کدهای غیر مستحکم است : تیم لامبریارد با تجربه ای متوسط در صنعت بازی سازی جهان فکر می کنند که مانند شرکت های یونیتی و اپیک گیمز می توانند این استراتژی را پیاده کنند، در حالی که تیم یونیتی و تیم آنریل انجین، نه تنها تیم های بزرگی از لحاظ تعداد هستند بلکه همه این افراد در صنعت بازی سازی جهان نقش شماره یک را داشته اند و نباید فراموش کرد که پشت تکنولوژی آنریل انجین و تکنولوژی یونیتی، در داخل تیم های آنریل انجین و یونیتی ، ریاضیدانان و فیزیکدانان مهمی هستند اما این قضیه در تیم لامبریارد وجود ندارد، همانطور که می دانید تیم کرای انجین نیز محدود و تعداد اعضای آن بسیار کم بودند، با این وجود همچنان شرکت آمازون درک درستی از استراتژی اول ندارد و با انتشار امازون لامبریارد 1.19 راه برای منسوخ شدن این انجین مانند استینگری شرکت اتودسک هموار کرده است (شرکت امازون اون حجم از ماژور بزرگ برای Script Canvas و ...  اطلاع رسانی کرد و عملا دیدم که مقیاس اون ماژور لامبریارد 1.19 در مقابل  یک آپدیت یونیتی و یک آپدیت انریل انجین فقط یه مینور به حساب میاد) 😭

2- مستندات ویدئویی : قبلا نیز در ماه های گذشته در فضای مجازی اعلام کردم که هیچ موتور بازی سازی به اندازه آنریل انجین و یونیتی آموزش های ویدئویی ندارند و نه تنها اسناد آموزش ویدئویی بلکه مستندات متنی و تصویری زیادی در حجم بسیار گسترده مانند کتاب ها و سایت های آموزشی با زبان های مختلف در یونیتی و آنریل انجین می توان در اینترنت پیدا کرد اما برای کرای انجین و لامبریارد بیشترین مستندات ویدئویی و اموزش های ویدئویی توسط نه شرکت آمازون و کرایتک بلکه توسط کاربران این دو انجین تهیه میشد این مسئله نشان می دهد که شرکت های امازون درک بسیار محدود از استراتژی دوم دارد و همانطور که کرای انجین منسوخ شد، لامبریارد نیز  به زودی منسوخ خواهد شد

3-تدریس لامبریارد در مدارس و دانشگاه ها : تمامی دانشگاه ها و مدارس جهان حتی در آلمان و فرانسه نیز از موتورهای بازی سازی آنریل انجین و یونیتی استفاده می کنند و جایی برای موتورهای کرای انجین و لامبریارد نیست.

4-این استراتژی به زیر مجموعه های زیر تقسیم می شوند  👇🏻

الف-انتقادات واضح و مثبت کاربران توسط تیم لامبریارد در نظر گرفته نمی شود و این مسئله برای کرای انجین منسوخ شده نیز همین گونه بود

ب-فقط به خاطر پول کار نکنید(چند ساعت به خاطر آینده شرکت تون کار کنید)، این مسئله بارها و بارها توسط کارمندان شرکت یونیتی و اپیک گیمز دیده ام و انها بارها و بارها خارج از وقت کاری به توسعه و تهیه مستندات آموزشی و ارائه نمونه کارهای قوی پرداخته اند، به همین دلایل است که آنریل انجین و یونیتی نه تنها قدرتمندترین و محبوب ترین بلکه انتخاب شماره یک بازی سازان ایران و جهان هستند

ج-تشکر ویژه از کاربران حرفه ای و اهدا جوایز برای انگیزه بیشتر  به Solo developer ها و indie developer ها : این مورد در شرکت کرایتک و امازون هزگر مشاهده نشده است اما در مقابل شرکت اپیک گیمز از زمان تاسیس و تاکنون میلیون ها دلار به شیوه های مختلف مانند پول و منابع  ساخت بازی پرداخت کرده است و البته یونیتی نیز در این مسئله همچنان فعال است و هزینه های مختلفی با پرداخت پول و منابع ساخت بازی انجام داده است

د-روانشناسی در استخدام : اگر به کارمندان روابط عمومی شرکت های کرایتک و امازون نگاه کنید و آن را با شرکت های اپیک گیمز و یونیتی مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که بالاترین ارتباط قوی و استقبال کاربران توسط شرکت های یونیتی و اپیک گیمز دیده می شود اما در استخدامی های شرکت های آمازون و زمانی کرایتک ، روانشناسی در استخدام و ایجاد رابطه های بسیار خوب با کاربران موتورهای لامبریارد و کرایتک کاملا حذف شده است و درجه ارتباط های ویدئویی زنده (Live Stream) و پاسخ کاربران به صورت زنده (Questions/Users online) توسط شرکت اپیک گیمز (آنریل انجین 4) و یونیتی (یونیتی) به خوبی دیده می شود و جواب کاربران را به صورت زنده و انلاین پاسخ می دهند اما این مسئله در شرکت امازون و کرایتک دیده نمی شود و در زمان استخدامی این مسئله در ارتباطات قوی(مثلا زیبایی و صدا) نادیده گرفته شده است

5- این استراتژی به دو بخش خروجی گرفتن بازی و زبان گرافی تقسیم می شود : در یونیتی و آنریل انجین تنها با یک کلیک می توان خروجی بازی رو برای 👈🏻 حداقل 30 پلاتفرم 👉🏻 تهیه کرد (اندروید و ویندوز تنها دو پلاتفرم هستند) اما در کرای انجین منسوخ شده هرگز برای پلاتفرم اندروید،لینوکس خروجی گرفته نمیشد و البته برای لامبریارد در حال منسوخ تنها برای پلاتفرم های ویندوز و اندروید خروجی گرفتن ممکن است، زبان های گرافی در آنریل انجین و یونیتی تمام API های انجین را پشتیبانی می کنند و سرعت این زبان های گرافی بسیار بالا است اما زبان های گرافی در کرای انجین بسیار کند و در نسخه آلفا بود و زبان Script Canvas در آمازون لامبریارد تنها ویژگی خوبی بود که عیب های زیاد لامبریارد را می پوشاند و زبان های گرافی در لامبریارد و کرای انجین تنها بخش کوچکی از API های انجین را پوشش میداد و شما مجبور بودید دوباره با زبان ++C یا Lua نودهای جدید بدون مستندات آموزشی تولید کنید

 

 

 

🔵 قضاوت با شما 🤐

پنج ساله اول+سیاست های مهاجرتی بین انجینی+دفاتر رسمی یونیتی و اپیک گیمزدر ایران+تنها با آنریل می توان بازی های ایرانی در سطح جهان طراحی و فروخت مثل فارکرای و بتلفید

☄️ کانالی برای حرفه ای ها
🆔 @GameProgrammer

۹۸/۰۴/۱۵
احمد کرمی

نظرات  (۲)

درودآقای کرمی دقیقا همینطوره که میگید انریل ویونیتی دردنیا همیشه حرف اول رومیزنند مثال شرکت اتودسک دربرابر یونیتی وانریل چیزی برای نشان دادن نداشت و استینگریش نابود شد ممنون از مطالب خوب و جامع تون
پاسخ:
سلام دوست عزیز

استراتژی اپیک گیمز و یونیتی همیشه خوب بوده

خواهش میکنم خدمتگزارم

موفق و سربلند باشید

خدا قوت
از مقالات تون واقعا لذت می برم
در ایران تنها کسی که میشناسم شما هستید که انجین ها را بسیار تخصصی و ریز بررسی می کنید و کم وکاستی ها رو میگید و به بازی سازا کمک می کنید 

پاسخ:
سلام دوست عزیز

خوشحالم که مقالات من رو می خونید و ازش استفاده می کنی

خواهش میکنم، بله هدف من دقیقا اینه، راه های درست رو به تمامی کسانی که در صنعت بازی سازی هستند نشون میدم

ممنونم
🌹🙏🏻

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی