مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

پادشاه انجین ها

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۱۰ ب.ظ

دانلود،خرید،آموزش،آموزشی،ویدئو،ویدئویی،یونیتی،کرای،آنریل،انجین،3،4،فلوگراف،بلوپرینت،فارسی،udk,unity,cry,Engine,unreal

سلام دوستان عزیز


من برگشتم و خبرهای متنوعی رو خدمت شما ارائه میکنم.


چند روزی است که نسخه ی یونیتی 5.5 بتا منتشر شده است و سر و صداهایی را ایجاد کرده است،یادتون هست که در GDC 2014 با انتشار یونیتی و انقلاب Game Audio فصل جدیدی از انتشار نسخه ی جدید یونیتی آغاز شد و این سیکل توسعه برای 2 سال ادامه پیدا کرده است.


 مسئله مهم و شگفت انگیز که شبهات زیادی را در رابطه با یونیتی 5 در سال 2015 دامن می زد،عدم توانایی پیاده سازی نقشه های OpenWorld در یونیتی بود که با ارائه پروژه Cities Skylines توسط مدیر این پروژه خانم Mariina Hallikainen در سال 2015 پرونده ی این شبهات بسته شد.


با شروع GDC 2016 و نسخه ی جدید یونیتی یعنی 5.4 فصلی جدید رقم خورد و آن پروژه Adam بود،هنوز مشخص نیست با وجود اتمام نقشه ی Road Map در این تاریخ یعنی 20 سپتامبر 2016 - ما در GDC 2017 شاهد ظهور نسخه ی یونیتی 6 خواهیم بود یا نه؟


با ارائه پروژه Adam در GDC 2016 باید منتظر Assets های این پروژه احتمالا در یونیتی 6 باشیم....


اما با این حال می توان تصور کرد که اخبار هیجان انگیز دیگری حتما منتشر خواهد شد،زیرا که با ارائه نسخه ی آنریل انجین 4.13 و اضافه شدن ابزارهایی مانند Sequencer , Procedural Mesh Slicing  , Fluid  Surface جنگ انجین ها هر روز ابعاد تازه می یابد.


در این روزها می بینیم که ابتدا یونیتی و بعد از آن آنریل انجین 4 محبوب ترین انجین دنیا است و با توجه به آمارها و تعداد بازی های منتشر شده،انجین های دیگر مانند کرای انجین 5،استینگری 1.3 ،لامبریارد 1.3 و اس2انجین اچ دی حرکت رو به کند مضاعف دارند،شاید خالی از لطف نباشد که انجین های نامبرده به ترتیب جزء منزوی ترین انجین ها به حساب می آیند،زیرا که بر اساس سیاست ها و تصمیمات مورد نظر به این روز افتاده اند،اگرچه راه برای ادامه دادن وجود دارد و به پایان خط نرسیده اند اما تصور اینکه محبوب ترین انجین دنیا شوند،آب در هاون کوبیدن است.


مدتی قبل من در یک خطای بزرگ و اشتباه بزرگ فکر میکردم که می توان جایگزین های خوبی برای یونیتی 5 و آنریل انجین 4 پیدا کرد اما باید اعتراف کنم که من اسیر تصور اشتباهی بسیار بسیار بزرگ شده بودم.


من از شما دوستان ارجمند بسیار پوزش می طلبم...

این اشتباه بسیار بزرگ،برای من درس بسیار بزرگی بود



همانطور که یونیتی 5 دارای نقاط ضعف خاص خود در مقابل کاربران آنریل انجین 4 است،عکس این مسئله برای آنریل انجین 4 نیز وجود دارد.


همه ی ما شاهد بودیم که مزیت بزرگ و البته استراتژیک به گونه ای ساده ترین و شیوا ترین نحوه کدنویسی در یک انجین قبل از تمام انجین ها یونیتی داشت و این مسئله که از سال 2006 آغاز شد،یک شروع طوفانی برای امروز بود،زیرا که یونیتی پیام می داد که همه می توانند بازی بسازند،در آن سال ها انجین شناخته شده ای به سادگی یونیتی وجود نداشت که همه بتوانند بازی بسازند.


بسیاری هستند که با بلوپرینت آنریل انجین 4 نتوانسته اند ارتباط برقرار کنند،انتخاب مسلم آنها یونیتی است اما باز هم می بینیم که امکانات آنریل انجین 4 با فاصله بسیار زیادی ، از یونیتی بسیار بالاتر است،در هر آپدیت جدیدی از نسخه ی آنریل 4 منتشر می شود می بینیم که ابزارهای دیگری نیز اضافه می شوkد،شاهد بهبود و افزایش رندر شگفت انگیز در آنریل انجین 4 هستیم.


آنریل انجین 4 (با ابزارهای یکپارچه و تخصصی) با یونیتی 5 (با ابزارهای سریع و با خلاصه کاری بالا ) انتخاب این 2 انجین را بسیار سخت کرده است.

حجم عظیم آنریل انجین 4 به اندازه 20 گیگابایت و یونیتی 5 گیگابایت نیز باید لحاظ کرد،زیرا که با انتشار هر آپدیت جدید از آنریل 4 و یونیتی 5 ،دوباره لارم است که انجین ها دانلود شوند،اگرچه با فشرده سازی زیاد می توان مشکل حجم عظیم آنریل 4 را تا حدودی به میزان 3 تا 4.5 گیگابایت و یونیتی را با 900 مگا تا 1.5 گیگابایت رفع کرد.


در GDC 2016 نسخه ی کرای انجین 5.0 رایگان منتشر شد و پشتیبانی از دایرکت ایکس 12،کاهش سربار سی پی یو و جی پی یو،وجود جی پی یو پارتیکل و سیستم ابرهای حجمی بر اساس ارتفاع و پشتیبانی از زبان سی شارپ ممکن شده است.


در این زمان نسخه ی کرای انجین 5.2.1 منتشر شده است و سورس کد آن در GitHub موجود است،ویژگی های قبلی کرای انجین 3.8.6 در نسخه ی کرای انجین 5 + ویژگی های جدید کرای انجین 5 در مرحله اول تصور یک موتور ایده آل یعنی کرای انجین 5 ذهن توسعه دهندگان مستقل بازی را اسیر می کند.

اولین نقطه ضعف کرای انجین 5 که آخرین ضعف آن نیست و بدترین ضعف آن است،اضافه شدن زبان سی شارپی پیچیده است،در مرحله دوم کسانی که با زبان سی شارپ یونیتی کار کرده اند فکر می کنند که زبان سی شارپ کرای انجین 5 ،مانند زبان سی شارپ یونیتی است،اما واقعا و حقیقتا اینگونه نیست؛پیچیدگی زبان سی شارپ کرای انجین 5 به بدی ،زبان سی پلاس پلاس کرای انجین 5 است.


کسی که می خواهد یک نارنجک در کرای انجین 5 پرتاب کند باید یک صفحه A4 کدنویسی کند تا این عمل انجام شود اما در یونیتی تنها 7 خط کافی است و در آنریل انجین 4 تنها 12 نود کافی است...


در روزهای آینده نیز شاهد انتشار build 5 برای S2Engine HD خواهیم بود،در این آپدیت سیستم مدیریت حافظه برای رفع باگ ها و رفع کراش ها به نسخه ی 1.4.6 S2Engine HD اضافه شده است.


پنج ساله اول+سیاست های مهاجرتی بین انجینی+دفاتر رسمی یونیتی و اپیک گیمز در ایران+تنها با آنریل می توان بازی های ایرانی در سطح جهان طراحی و فروخت مثل فارکرای و بتلفید


با تشکر

۹۵/۰۶/۳۰
احمد کرمی

نظرات  (۱)

مطالب وبلاگ شما برای من مبتدی بسیار مفید بوده و هست

پاسخ:
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی