مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

مرجع رسمی پروژه های تولید محتوا و ساخت بازی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

بازی سازی و موانع آن(مقاله رایگان)

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۴۶ ب.ظ

علم زمانی جایگاه خود را پیدا می کند که به آن اهمیت داده شود و اهمیت دادن به علم در واقع اهمیت دادن به خودمان و فرزندان و آینده است،در درجه اول علم بازی سازی با جهانی که در آن وجود دارد به نسبت جهانی که در آن زندگی میکنیم بسیار گسترده تر است و گویای این پیام است که شما آنچه در ذهن دارید را می توانید در آن پیاده سازی نماید اما این مهم در ایران متاسفانه فقط در قالب کاری تفریحی و بیشتر جنبه سرگرمی دیده می شود،این پیامی ...




برای همه کسانی است که دریابند که بازی سازی تنها ساخت یک پروژه و فروش آن نیست بلکه اگر به عمق آن نگاه کنید شما با هر آنچه که حتی می تواند تکامل یافته تر باشد روبرو شوید،شما در بازی سازی با معادلات فیزیک،ریاضی به صورت بصری و پیاده سازی ساختارهای زیست شناسی به روش دیگر و همچنین رویای کشف علوم مدفون را که از دیرباز برای انسان معما شده است را می توان در بازی سازی دید(علوم مدفون هنوز کشف نشده است اما آثار تخیلی آن را در بازی سازی می توان به راحتی یافت که در اینجا منظور پباده سازی تمدن های هوشمند و حتی غیرهوشمند غیر زمینی که دارای ساختار و ارگانیک منحصر به فرد هستند سیاره تازه کشف شده کپلر186اف می تواند گویای این مثال باشد).

می توان به جرات گفت بزرگترین ضربه ای که به علم بازی سازی در ایران وارد شده است از طرف وزارت علوم و آموزش و پرورش بوده است که نه تنها در سالهای گذشته به این مهم نپرداخته اند بلکه اگر در راستای مسائل آموزشی نیز کارگاه هایی برگزار شود به طریقی رد این موارد را اعلام می کنند که گویای فاجعه آمیز بودن وضعیت دانشگاه و مدرسه است و مدرک گرایی تئوری مانند بیماری اپیدمی پیکر جامعه را آلوده کرده است و دانش تئوری که در این زمینه وجود دارد نه تنها کاربردی نیست بلکه ضرری جبران ناپذیر را به صنعت این کشور وارد می کند،شما می توانید ببینید هزینه های سنگینی برای وزات علوم و آموزش و پرورش خرج می شود اما بازخورد این دو وزارت خانه هر سال بدتر می شود و جایگاه این دو به جای صنعت به isi که کاربردی نیست حتم می شود،مقاله های isiی که برای خارج کشور ارسال می شود و شما برای آنها تولید علم می کنید در حالی که می توان به جای آن صنعت را به گردش در اورد،بازی سازی تنها یک علم نیست بلکه در حوزه سیاسی به عنوانی یکی از ابزارهای جنگ نرم شناخته شود،در حوزه اقتصاد بازی سازی یک صنعت پر درامد است که می توان به راحتی درامد وزارت نفت با آن را مقایسه کرد،بازی سازی در بخش جامعه شناسی و روانشناسی می تواند زمینه کاشت افکار برای پیشرفت آن جامعه باشدو همچنین در بخش کار آفرینی از نام ان پیدا است کار تولید کرد و در مهمترین بخش بازی سازی هنر است.
اشخاص بسیار زیادی در تولید یک بازی می توانند نقش به سزایی داشته باشند،رشته هایی مانند کامپیوتر،معماری،هنر،گرافی ک،روانشناسی،مدیریت با گرایش های تحصیلی مختلف باعث خلق یک بازی خواهند شد اما خوب برای ایجاد تیمی منسجم قطعا بودجه اولین و مهمترین اولویت است،شما بایستی حقوق ماهیانه ای داشته باشید تا بتوانید برنامه نویسی بازی سازی یا طراحی مراحل و .... را به خوبی انجام دهید،اگر می خواهید کلاس بازی شما aaa یا نزدیک به آن باشد بودجه پشتیبانی از پروژه و حقوق ماهیانه باعث خواهد شد که نه تنها پروژه بلکه تیم پروژه از هم نپاشد و متاسفانه این مشکل همچنان به قوت خود برای بازی سازان ایرانی وجود دارد،به خاطر دارم بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران نظرسنجی در سایت راه اندازی کرده بود که با نگاهی به آن بیشتر از 70درصد مراجعین به سایت اعلام کرده بودند که در ایران اصلا به بازی سازی توجه نمی شود و این متاسفانه واقعیتی انکارناپذیر است.

یکی از راههای که می توان یک بازی را ساخت ایجاد تیم مستقل بازی سازی است که تعداد آن از 4 نفر فراتر نرود و این تیم از 2 تا 4 نفره(البته می تواند بیشتر نیز باشد اما به نظر بنده از 4 نفر بیشتر باعث بروز مشکلات خواهد شد و بهترین تیم برای بازی سازی 2 نفربودن آن است)تشکیل شده باشد و این تیم بایستی بیشتر روی بازی های 2بعدی موبایل تمرکز داشته باشد زیرا که در بازی سازی تیم های مختلفی در جریان کار هستند(مقاله شروعی برای بازی سازی را مطالعه کنید،در این مقاله در مورد تیم های بازی سازی توضیحاتی جامع داده شده است ) و هر چه بازی مراحل بیشتری داشته باشد گستردگی آن ملزم به جذب نیروی بیشتری خواهد شد و از این نظر بازی های موبایل به صورت 2بعدی برای یک تیم بازی سازی بهترین انتخاب خواهد بود که شما از 3 بعد 1بعد کمتر کار خواهید کرد یعنی کار بیشتر به اندازه 1بعد برروی 2بعد تمرکز خواهید داشت و 2بعد نسبت به 3بعد کارهای آن ساده تر است،شما طبق اینکه پلتفرم موبایل را انتخاب کرده اید پیچیدگی بازیتان به حداقل ممکن رسانده اید (اگرچه می توان برای موبایل هم بازی های پیچیده طراحی کنید،نمونه این بازی می تواند خوک های بد باشد که برنامه نویسی فیزیک در این بازی که با موتور یونیتی نوشته شده است گویای برنامه نویسی پیچیده و در کلاس aaa است و همچنین خلاقیت در سناریو در این بازی به مراتب بیشتر از بازی های سه بعدی در دیگر پلاتفرم هاست،جالب است کسانی که این بازی رو تجربه نکرده اند بدانند که سناریو بازی خوک های بد مرتبط با بازی آنگری برد است که چرا آنگری بردها خوک ها رو می زنند و بهشون حمله می کنند،ادامه شو نمی گم برید خوک های بد رو بازی کنید متوجه می شد،وقتی که می فهمید به اون هیجان خواهید رسید).
این متاسفانه تنها راه موجودی است که میتوان به آن اشاره کرد و اگر بنده مقایسه ای رو انجام بدم این است که اگر شما بخواهید یک بازی رو طراحی و برنامه نویسی کنید 10 مشکل برای شما پیش خواهد امد در حالی که برای حل آن 10مشکل 10 راه حل بایستی پیدا کنید و حل هر10مشکل در زمانی کوتاه مدت تقریبا غیرممکن است.

امیدوارم مسئولین متوجه این امر باشند که اگر به صنعت،علم،هنرو..بازی سازی و هر آنچه که اسم می گذارند کمک کنند در واقع به علمی که عمل در ان اتفاق میافته،به صنعتی که درآمد زایی آن سربه فلک می کشه،به هنر و ... کمک می کنند و در درجه اول به خودشون کمک کردند،مطمئنا موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که دوست دارم شما دوستان گرامی با ارسال نظرات خودتون به این حرفه ای که در آن هستید اشاره کنید و نقایص موجود در این چکیده را بیان بفرمایید.


کلیه مقالاتی که نوشته ام بر اساس تجربه ی شخصی من است.

 

با تشکر

۹۳/۰۹/۲۴
احمد کرمی

نظرات  (۱)

۱۱ مهر ۹۵ ، ۱۴:۵۸ احمد مقدم
سلام . مقاله رو خوندم و همش درست و حقیقت بود . واقعا در بحث بازیسازی در کشورمان با فاجعه روبرو هستیم کار بلد زیاد داریم اما به خاطر مسائل و مشکلات مالی و نبود هیچ گونه پشتیبانی از طرف ارگان مربوطه به اینها میدان داده نمیشود ایکاش کشورمان به این مساله واقعا مهم (به اهمیت آن اشاره کردید) بیشتر دقت میکرد .
" بودجه
باید سرجاش بشینه و خرج شه "
پاسخ:
سلام دوست عزیز

بله متاسفانه این مقاله یا چیکده کوتاه به صورت بسیار ساده و مختصر نوشته ام.
البته این تمام ماجرا نیست بلکه این مشکلات 1 در 1 میلیون است و حجم عظیمی از مشکلات وجود دارند که کسی پاسخگو و دلسوز برای حل مشکلات نیست ،یک نمونه بسیار کوچک از مشکلات عظیم کنونی که به آن هیچ توجهی نمی شود قانون کپی رایت است!!! مسائل دیگر نیز وجود دارد که در هفته های آینده ،انشاءالله به آن خواهم پرداخت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی